Podnikání na internetu má řadu předností, nicméně uspět se nepodaří každému. Poradíme, na co se předem připravit.
Česko je doslova rájem e-shopů, podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) fungovalo u nás na podzim minulého roku přes 42 tisíc e-shopů. Jejich boom nastal právě s příchodem covidu, kdy lidé zůstali doma a měli čas, a třeba i našetřené finance, zkusit něco nového. Spousta e-shopů ale také rychle zanikla nebo skomírá. Existuje vůbec ještě prostor pro nový e-shop? Určitě ano. Dokáže uspět? To je zcela jiná otázka. Na dalších řádcích vám ukážeme, jak začít, ale hlavně jak uspět ve srovnání s dravou konkurencí.
Nutno zkraje zdůraznit, že se budeme věnovat výhradně malým e-shopům, které zvládnete spravovat sami, případně v rodině či s pomocníky. Zkrátka e-shopy, které musíte odstartovat s minimálními náklady.
Co budete prodávat?
Odborníci i úspěšní e-shopaři se shodují: chcete-li skutečně uspět, měli byste podnikat v oboru, který je vám blízký, kterému rozumíte. Pokud se již roky pohybujete v určitém odvětví, baví vás elektronika, kola, auta či barevné papíry, máte ohromnou výhodu do začátku – znáte produkty, znáte jejich výhody ve srovnání s konkurencí. Nemusíte studovat nový obor, což je úspora stovek nezáživných hodin. Jestliže nesledujete fotbal, nebude se vám chtít zkoumat rozdíly mezi jednotlivými kopačkami, abyste zákazníkovi dobře poradili.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně