„Soustředím se na lyžování,“ řekl Kristoffersen po pátém místě v obřím slalomu ve Schladmingu, v němž měl poprvé jet na lyžích s odhaleným logem. Po zásahu Mezinárodní lyžařské federace (FIS) ale opět využil černou lepící pásku.
„Dostali jsme dopis, ve kterém Henrika varovali, že pokud půjde logo vidět, může přijít o závodní licenci. Pro nás je samozřejmě sportovec na prvním místě, takže jsme nic neriskovali a řekli jsme, ať se opět využije páska,“ vysvětloval jednatel společnosti VAN DEER-Red Bull Anton Giger pro rakouská média. Za přísnou výstrahou měl stát samotný prezident FIS Johan Eliasch.
„Samozřejmě bych chtěl jezdit i s viditelným logem, protože vypadá dobře. Ale není to moje rozhodnutí,“ komentoval situaci aktuálně třetí muž průběžného hodnocení Světového poháru.
Už po úvodním obřím slalomu sezony v Söldenu, kde poprvé zaujal lyžemi s nechtěnou designovou úpravou, se nechal slyšet, že není politikem, aby řešil podobné problémy.
Po více než třech měsících od začátku Světového poháru se zdálo, že se jednání o marketingové prezentaci konečně chýlí ke konci.
Ještě před závodem ve Schladmingu firma VAN DEER-Red Bull tvrdila, že Kristoffersen pojede poprvé bez černé pásky. Lyže měly splňovat veškeré předpisy a parametry.
Jenže FIS nesouhlasila.
Už od října upozorňuje na nesoulad s pravidly. Na vybavení závodníků se totiž nesmí objevovat kromě značek výrobců žádná další reklama. Logo na Kristoffersenových lyžích tvoří kromě jelena, který odkazuje na věhlasného Marcela Hirschera, i červený býk společnosti Red Bull.
A ačkoliv Red Bull vlastní padesátiprocentní podíl firmy, FIS jeho prezentaci odmítá, protože se primárně nejedná o výrobce lyžařského vybavení.
Podle Gigera tak budou diskuse i nadále pokračovat. „Nesejde na tom, jestli bez přelepeného loga pojede teď, za týden, nebo za dva.“
Podobně optimistická slova volil i po prvních závodech sezony ve vyjádření pro ORF: „Vedeme konstruktivní jednání, jsem si jistý, že všechno vyřešíme během následujících týdnů.“
Zatím se zdá, že finální dohoda je v nedohlednu.
Alespoň první požadavek lyžařské federace už společnost splnila. „Pravidla jsou velice přísná. Jednou z podmínek je komerční dostupnost. V říjnu to tak nebylo, ale teď se dají naše lyže kupovat. Je však pravda, že většina je vyprodaná,“ vysvětloval Giger.
Nyní zbývá vyřešit ještě spor o logo. „Podle odborníků jsme splnili všechny požadavky a s těmito lyžemi chceme normálně závodit,“ uzavřel.
Kromě Kristoffersena se značkou spolupracují další alpští lyžaři Charlie Raposo a Timon Haugan nebo skokan Andreas Wellinger.