Provoz na vedlejší dráze dočasně zvýší hluk nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladnem. „Údržba je naplánována na co nejkratší možnou dobu,“ řekl ředitel provozu letištních ploch Václava Válek. Kromě odgumování a běžné údržby dráhy a přilehlých ploch letiště plánuje i kontrolu světelného zabezpečovacího zařízení, geodetické ověřovací měření, obnovu značení nebo údržbu zařízení včasného varování před námrazou.
Nejdelší trolejbus poprvé svezl cestující, na letišti je za patnáct minut |
Preferovaný směr přistání na vedlejší dráhu bude od Prahy a směr vzletu na Kladno. Po 17:00 letiště převede provoz zpět na hlavní ranvej. Vedlejší ranvej je vůči hlavní téměř kolmá. Řešením zvýšeného hluku při údržbách je výstavba paralelní dráhy k dráze hlavní. Rozšíření o paralelní dráhu je dlouhodobým projektem letiště.
Letiště pravidelnou údržbu ranvejí kvůli provozní bezpečnosti provádí dvakrát ročně, na jaře a na podzim. Dráhy se udržují za plného provozu letiště.
Na ruzyňské letiště se na začátku března rozjela i nová trolejbusová linka, na které město nasadilo flotilu dvaceti strojů, které jsou nejdelší v Česku. Cesta trolejbusu ze stanice Nádraží Veleslavín na letiště Václava Havla nyní trvá čtvrt hodiny. Linka 59 nahradila dosavadní autobusovou linku 119. Velkokapacitní trolejbus Škoda-Solaris měří téměř 25 metrů.
Z pražského Letiště Václava Havla se bude v letošní letní sezoně létat do 167 destinací. Proti loňsku letiště nabídne o patnáct přímých spojení více, jejich provoz zajistí 68 dopravců. Nově se cestující přímým letem z Prahy dostanou například do italské Verony a Florencie, portugalské Ponta Delgady, estonského Tallinu, polské Poznaně nebo kazašské Astany.