V Bahrajnu skončil sedmý, o týden později v Saúdské Arábii si ještě o dvě příčky pohoršil. V Austrálii nepostoupil ani do závěrečné fáze kvalifikace, startoval z jedenácté pozice.
Na trati v Albert Parku vydržel jen sedmnáct kol, pak musel odstoupit kvůli technickým problémům. „Takhle jsem rozhodně vypadnout nechtěl,“ povzdechl si sedminásobný mistr světa.
Je cítit, že se s novým monopostem dříve dominantního týmu zatím nedokáže sžít. Na trati s ním bojuje, v průběžném pořadí je po třech závodech desátý se ziskem pouhých osmi bodů.
Přitom ještě před pár týdny oplýval optimismem, z předsezonních testů měl dobrý pocit. Nečekal, že se okamžitě vyrovná Red Bullu, ale věřil, že díky změnám se silnému soupeři dokáže alespoň přiblíží.
Zatím se nic takového neděje. Mercedes se v Melbourne od začátku trápil. Jen ve třetím tréninku přišel záchvěv naděje, Hamilton vypadal spokojeně, ale zároveň přiznal: „Nevím, proč se mi najednou jelo tak dobře. Mám z toho zamotanou hlavu.“
Jako na horské dráze, radoval se Sainz. Triumfoval dva týdny po operaci |
Z jeho a Wolffových slov po australském zklamání je patrné, že britská stáj novému modelu W15 ještě zcela neporozuměla.
„Přitom přes zimu jsme všichni tvrdě pracovali. Byli jsme nadšení, cítili motivaci se zase ukázat, ale nedaří se nám. Pro všechny je to náročné na psychiku,“ přiznal osmatřicetiletý pilot, který po sezoně odchází do Ferrari.
Panice ale propadat nehodlá, je odhodlaný nepříznivý start ročníku zlomit: „I když jsem nedojel, nemám ze závodu vyloženě špatný pocit. Rychlost jsem měl, stahoval jsem jezdce vepředu. Mohlo by to být mnohem horší.“
Potrestaný Alonso. V Austrálii „vybrzdil“ soupeře, ten havaroval |
Ve zlepšení doufá také Wolff, jenž byl po Velké ceně Austrálie hodně naštvaný. Vždyť ani jeden z Mercedesů nedojel do cíle poprvé od července roku 2018.
Russell, jenž obsadil v Bahrajnu páté a v Saúdské Arábii šesté místo, se tentokrát držel na sedmé pozici a v posledním kole se dotahoval na Fernanda Alonsa.
Po nečekaném přibrzdění španělského veterána, který dostal od komisařů dvacetivteřinovou penalizaci, ztratil v šesté zatáčce nad monopostem kontrolu, vlétl do svodidel a skončil převrácený na boku.
„Červené vlajky, červené vlajky. Jsem uprostřed tratě,“ křičel se strachem v hlase do týmové vysílačky.
„Nebyl to hezký moment. Závod pro nás dopadl opravdu brutálně. Jen se znovu ukázalo, v jak složité situaci se nacházíme,“ povzdechl si Wolff.
S pokračujícími skvělými výkony Maxe Verstappena, který tentokrát musel odstoupit už ve třetím kole, tak nějak počítal. Ale nečekal, že jeho tým bude výrazně zaostávat i za Ferrari a McLarenem.
„Štve mě to! Nejradši bych si dal ránu do nosu, ale stále jsme teprve na začátku sezony. Všechno se může rychle otočit.“
Povede se to už za necelé dva týdny v Japonsku?